سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورودی اتاق سرور

 

ویژگی های درب اتاق سرور

    نسوز بودن

اولین ویژگی درب های اتاق سرور این است که در برابر آتش مقاوم هستند. درب ضد حریق استاندارد BS می باشد و در صورت آتش سوزی در ساختمان این درب باید تا 2 ساعت از ورود آتش به داخل اتاق محافظت کرده و تا 850 درجه سانتیگراد گرما را تحمل کند. برای این منظور در از ورق فلزی ساخته شده و داخل آن با پنل فشرده پشم سنگ پر شده است.

برای آشنایی بیشتر با درب اتاق سرور اینجا را ببینید.

این درب ها از فولاد، فولاد، کربن یا ام دی اف ساخته شده اند.

نکته بعدی در مورد درب اتاق سرور عدم تبادل دما و رطوبت بین اتاق سرور و فضای بیرون است. این درب ها دارای دود و عایق هستند و از ورود رطوبت و دود به داخل اتاق جلوگیری می کنند.

درب اتاق سرور

در برابر سرقت مقاوم است

مورد بعدی درب ضد سرقت است که از دو قسمت تشکیل شده است. اولی دوام خود درب در برابر ضربه و خرابکاری برای ورود به اتاق و دوم قفل و سخت افزار مناسب. از پین های پشت در نیز استفاده می شود تا در صورت آسیب، لولای در بیرون نیاید.

باز شدن رو به بیرون

درب اتاق سرور باید به سمت بیرون اتاق باز شود. دلیل این امر این است که در صورت باز شدن در و آتش سوزی در داخل اتاق و تخلیه گاز، فشار گاز مانع از بیرون کشیدن در می شود و فرد داخل اتاق گیر افتاده باقی می ماند. نکته بعدی این است که درب باید به صورت مکانیکی از داخل باز شود تا در صورت تصادف و قطع برق و یا ایراد در سیستم برق، قفل درب باز شود.

یراق آلات درب اتاق سرور

براق کننده های مختلفی را می توان بر روی درب اتاق سرور نصب کرد. بهترین این یراق آلات برند Abloy است. اگر بودجه کمتری دارید می توانید از مارک کاله ترکیه یا سیزا و سایر برندهای معتبر که کیفیت خوبی دارند استفاده کنید.

بهتر است درب اتاق سرور از داخل اتاق به دستگیره ضد وحشت مجهز شود.

انواع قفل درب اتاق سرور

سه نوع قفل با امکان اتصال سیستم کنترل تردد قابل نصب بر روی درب اتاق سرور می باشد که شامل قفل برقی اتاق سرور، قفل برقی و قفل برقی یکپارچه می باشد.

·         قفل برقی: در بین این قفل ها بهترین راه استفاده از قفل برقی قابل نصب بر روی خود درب با قابلیت اتصال به کنترل دسترسی می باشد.قفل برقی توکار سیزا یکی از مدل های موثر می باشد.

·         قفل یکپارچه: نوع بعدی قفل برقی یکپارچه است که روی درب هتل نیز نصب می شود. این نوع قفل کنترل دسترسی به طور کامل بر روی درب نصب می شود.

·         قفل برقی مقابل: با این قفل دستگیره و قفل داخل درب از نوع معمولی بوده و قفل برقی پین را کنترل می کند.

سیستم کنترل حرکت درب

سیستم کنترل حرکت درب اتاق سرور برای جلوگیری از ورود افراد دیگر به اتاق و همچنین ثبت تردد افراد مختلف با روش های مختلف احراز هویت به درب متصل می شود.